Thursday, July 22, 2010

Syu li sawwait Usbuu' Qaadim....


Sepanjang minggu lalu...Disebabkan ketiadaan isu menarik, saya dedahkan jadual mingguan saya pada minggu lalu. Sudi-sudikanlah untuk menjenguk..
Hari Isnin dijadualkan ada Mid Term test untuk Subjek Computer Literacy. Entah macam mana ditangguhkan sampai 20 Julai pula…Kelas Biology yang  menarik  walaupun  saya agak mengantuk pada permulaan kelas, entahlah..Untuk satu subtopik biology, macam- macam soalan yang ditanyakan, Lipas kencing ke? – antara soalan yang lucu..   Ustaz Muammar tak dapat hadir kerana sibuk dengan urusan pengeditan di DBP. Bayaran untuk Sweater dan Baju INPRO MEP dikutip..kenapa pelajar lelaki kena tanggung kos untuk pelajar perempuan?
Selasa…Kelas Kimia seperti biasa..Kelas MEEL01, group saya terpilih sebagai group kedua namun nasib kurang baik…masalah soket elektrik…ditangguhkan sehingga Khamis. Kelas Tamadun…kemudian Fizik…agak sedih sebab dapat markah rendah dalam Mid Term Test-memang dah agak dah…Kenapalah blur waktu jawab soalan hari berkenaan ya?
Rabu..Subjek  Introduction to Islam and Medicine..tajuk Organ Transplant..Kemudian,  kelas Biology dengan Sir Ishak. Hari ini ada Quiz 3 untuk Topik Mitosis dan Meiosis. Boleh tahanlah soalannya..tapi rasanya ada berlaku kesilapan dalam soalan esei – kenapalah tak perasan waktu jawab..Sambungan Tamadun macam biasa…Ustaz Muammar tak dapat hadir lagi..Amir dah risau tak dapat nak bergelak tawa dalam kelas Ustaz lagi..Hmm..Petang itu sibuk buat slide untuk Kimia – Banyak yang blur lagi…Malam itu ada perjumpaaan dengan JPKCA. Ada pelantikan Jawatankuasa Kolej 4. Yang penting dapat ice cream percuma!
Khamis lalu..setelah berakhirnya penantian…tamat juga Role play untuk subjek MEEL01. Macam-macam gaya ada dalam Group MEJ 1 rupanya…Dari pesakit kepada doktor yang pelbagai ragamnya..Waktu sebegini barulah terang lagi bersuluh perangai pelajar-pelajar perempuan MEJ 1-Pecah tembelang pulak! Pelajar lelaki tetap steady dan cool..:P. Ada yang buat situasi bersalin, situasi syahdu drama Korea...macam-macam lagi yang menarik. Saya? Saya sendiri tak pasti bagaimana persembahan saya pada hari itu..Yang pentingnya, program sudah selesai dan lega! Tapi tetap tak boleh guna Projektor LCD! –Kecewa.
Subjek Kimia dah selesai..silibus dah habis…kena bertungkus lumus untuk Quiz 3 pula. Sir cakap result unutuk Quiz 1 dan Quiz 2 teruk sangat…Dah kecut dah dengar..Result untuk Mid Term tak tahu lagi macam mana…Malam Khamis sibuk study subjek Tamadun, hari Jumaat ada Exam..Study depan surau. Entah kenapa orang tak ramai malam itu. Pn Siti Khamsiah datang berbual dengan saya. Seronok juga besembang dengan Puan Siti..
Hari Jumaat. Kelas Fizik tamatkan Topik Wave. Tiba-tiba ada assignment pula. Kena buat Graph. Soalan sebijik macam soalan Add Math dulu…Dalam hati dah rimas..alamak macam mana nak buat? Alhamdulillah selesai juga! Akhirnya Ustaz Muammar datang juga..Seronoklah belajar bahasa Arab Ammiyah..Solat Jumaat di Seksyen 17 sebab ada test pukul 3. Test pun taklah susah sangat. Cuma soalan struktur saja saya kurang pasti dengan jawapan saya. Apa pun semua sudah selesai. Saya teringat due date untuk pulangkan buku Library hari ini. Tapi tertinggal di Kolej. Saya cepat-cepat balik dan solat. Kemudian terus menunggu bas dengan harapan bas ada. Namun, harapan tinggal harapan. Setelah menunggu hampir 40 minit bas tiada..Terpaksalah bayar denda hari Isnin nanti…
Ramai student yang balik minggu ini. Bilik saya tinggal saya seorang saja..Alahai, bosannya tak tahu nak buat apa! Pada hal banyak kerja tak siap lagi!
Hari Sabtu…malu betul..bangun lewat hari ini…sambung tidur balik…basuh baju…keluar pergi Ole-ole, Giant dan makan cendol depan CIMB, boleh tahan juga rasanya (tak umph sangat). Pusing Ole-ole jumpa kedai buku…terbelilah Novel tulisan Ruhani Matdarin..Pesona Sandora..Novel yang sangat menarik. Purely original! Balik menghadap netbook lagi…Sebelum keluar tadi jumpa Puan Siti Khamsiah, dia ajak pergi BBQ malam nanti dekat Blok 6 Akasia, Pukul 8 malam…Nak pergi ke tak?…Keputusannya, tak pergi. Malam itu pergi makan malam di Al-Awwal dengan Amir, Nazri, Bad dan Redha. Solat Isyak di Petronas. Macam-macam kalau dah boring. Jadi macam tak betul pula...

Hari Ahad special sikit. Kena cerita di post lain. Au revoir!

1 comment: