Tuesday, June 8, 2010

Suatu Ketika....

Tengah sibuk mengulangkaji( walaupun tidaklah sesibuk mana) Saya tiba-tiba teringatkan betapa manisnya kehidupan di sekolah( asrama khususnya) dahulu…Baru sahaja beberapa bulan meninggalkan sekolah dan persekitarannya yang telah mencorakkan saya menjadi seorang saya sekarang ini.




Masih segar lagi diingatan saya bagaimana ketika saya mula-mula menjejakkan kaki dibumi SBPIKP, bermacam perasaan yang terbayang di minda saya, akhirnya saya berjaya untuk mencintai sekolah yang istimewa ini! Indahnya dunia persekolahan…



Ahli dorm saya yang saya sentiasa mengingati kalian, Zaki, Safuan, Rihaz serta Rashidi yang menumpang di situ. Kalian warga L1U5(2009) yang tak mungkin saya lupakan selamanya. Lebih-lebih lagi ketika hampir tibanya SPM, kalianlah yang telah menceriakan saya dengan pelbagai ragam masing-masing. Terkenang lah sudah….Warga L2U5(2008) semuanya masih berada di L1U5 pada 2009 kecuali Nadzrin, saya tetap terkenangkan kalian,



Zaki dengan lagu-lagu yang masih saat ini saya terus mendengarnya, Francisca Peter, Ziana Zain, Siti Nurhaliza, Sudirman dan bermacam lagi. (ketika menulis ini saya masih mendengarnya) Terasa seolah kembali pada saat itu, kegembiraan yang sukar untuk digambarkan, melayang-layang dicelah keserabutan minda, alangkah seronoknya bersekolah! Dulu-dulu waktu petang selalunya dihiasi dengan radio ciptaan sendiri begini, walaupun kadang-kadang ada yang sumbang( saya dan Rashidi) ketika itu memang seronok!



Rihaz yang tak boleh dilupakan, ketua kelas yang berkaliber! Walaupun tak kelihatan dimalam hari, dengkuran lima bintang yang pernah menjadi peneman tidur saya ketika dahulu sudah tidak kedengaran lagi. Kadang terasa ingin mendengarnya pula!( Rihaz jangan marah ya!)



Rashidi yang telah memudahkan saya dalam urusan perpustakaan dan lainnya. Walaupun terdapat sedikit masalah, akhirnya berjaya diselesaikan jua,Safuan yang dengan kerenahnya yang tersendiri walaupun tidak selalu berada di dorm, Antum semua memang nombor satu!



Susah nak mendapat kembali suasana itu disini, semua orang sibuk dengan kerja masing-masing. Kadang rakan sebilik pun jarang bertegur sapa kerana mungkin sibuk atau sering tiada di bilik. Hai, kata Zaiton Sameon dalam lagunya Menaruh Harapan, kuyakin rahmat buatku dihadapan menunggu…

Saya juga yakin rahmat Tuhan pasti dilimpahi keatas kita semua. Sesungguhnya tiap perpisahan itu merupakan permulaan satu pertemuan baru, :-D

Saya titipkan sekali lirik lagu yang penuh memorabilia ini...



Sekadar di pinggiran-Francisca Peter

Tiada guna kau berpatah arah

Jika niatmu meyambung kasih

Apalah ertinya disebalik

Tangisan atau rintihan



Untuk apa kau kembali lagi

Sekadar hanya untuk menyakiti

Cukuplah sudah di sini saja

Biar aku pendam duka



Hati sedih, hati pedih

Mengenangkan keindahan

Bersamamu...



Tidak kusampai

Ke puncak sana

Apalah daya

Ku bertahan cuma

Di pinggiran

Yang memilukan...



Jauh sekali di sudut hati

Menyimpan dendam yang amat mendalam

Akan kusahut namamu oh! sayang

Sewaktu ku kesunyian...



Anggapanmu-Ziana Zain

(Asmin Mudin/Asmin Mudin)

Verse 1:

Sekebun cinta nan berbunga

Teguh berdiri nan berduri

Aku yang asli di dalam mekar

Bila terbit mentari

Menguntumlah

Verse 2:

Sejambang cinta nan berbunga

Megah berdiri nan tiada

Mekar yang kukuh

Bau dan kaku

Itulah pilihanku

Aku di taman hanya perhiasan

Mata ungu..

Chorus :

Hanya mampu ku melihat

Kecurangan warna bunga

Idamanmu berbaja tiada

Sedang aku anggapanmu

Menyusahkan untuk meraih impian

Terlontar ku di halaman

Pemusnah ku adalah kumbang

Runtuh bila ku kelayuan

Impianmu hanyalah masa

Untuk menikmati segala

Belum pasti dirimu bahgia

Verse 3 :

Walaupun aku dipersia

Dari kaca perhiasanmu

Kanku mengorak kuntuman bunga

Seluruh taman ini

Moga matamu bila kejauhan

Terserlahlah

(Terserlahlah X 3)

Ada lagi lagu-lagu lain, tapi ini saja yang sempat di cari, berseronoklah!


 

No comments:

Post a Comment